GODT NYTT ÅR! (pluss ‘2013 in review’)

The WordPress.com stats helper monkeys prepared a 2013 annual report for this blog.

Here’s an excerpt:

The concert hall at the Sydney Opera House holds 2,700 people. This blog was viewed about 20,000 times in 2013. If it were a concert at Sydney Opera House, it would take about 7 sold-out performances for that many people to see it.

Click here to see the complete report.

Tusen takk til alle dere som har lest og, ikke minst, kommentert i 2013 – det setter jeg stor pris på! Ekstra stor takk til sjefskommentatorene Mormor, Kamelryttersken, Fivrelden, og Forfatterfruen Karen😀

De siste månedene har det ikke vært mye skriving her inne, og jeg vet ikke helt hvordan det kommer til å bli fremover ettersom jeg er dypt inne i bokskrivingen og håper å få ferdig andre utkast veldig snart. Jeg savner bloggingen, men  boka må bli ferdig, og det ser ut som jeg ikke helt klarer å kombinere begge deler akkurat nå. Håper å komme sterkere tilbake etterhvert!

Forfatter: c'est la vie!

Hvem jeg er? En helt vanlig norsk jente, som for over ti år siden forvillet seg ut på kontinentet og på grunn av Amors uberegnelige piler har blitt der siden. Integrering ser ut til å være stikkordet for bloggen min. Et ord mange slenger rundt seg med en lettvinthet som ofte forbauser meg. Et visst politisk parti ser ut til å se på integrering av innvandrere som eneste remedie for å få det såkalt skakkjørte Norge på rett kjøl. For meg personlig er integrering et begrep det ligger mye smerte i, det er rett og slett smertefullt å skulle tilpasse seg nytt på nytt dag ut og dag inn. Joda, jeg har valgt det selv, men det gjør det ikke nødvendigvis noe lettere til tross for at jeg er både ressurssterk, velutdannet og kulturelt sett tilsynelatende lik mine landsmenn. Jeg skriver ikke denne bloggen for å klage og syte, eller fokusere på meg selv. Jeg forteller historiene mine for å vise at integrering ikke er en svart-hvitt og enkel prosess. Og jeg har dyp respekt for innvandrere som har vært nødt til å flykte på grunn av uholdbare forhold i fedrelandet sitt. Jeg vet jeg er en heldig innvandrer, og vet ikke hvordan jeg hadde taklet tilværelsen dersom jeg hadde vært i deres sko. Skulle ønske de kunne få mer oppmerksomhet for det de faktisk gjør, enn det de ikke gjør.

6 thoughts on “GODT NYTT ÅR! (pluss ‘2013 in review’)”

1. Venter her jeg🙂
    Klem og lykke til med bokskriving🙂